Największy prywatny przewoźnik w Polsce
Enter Air jest największą prywatną linią lotniczą działającą w Polsce od 11 lat i niekwestionowanym liderem rynku turystycznego w kraju oraz jedną z największych linii czarterowych w Europie pod względem floty. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając do ponad 30 krajów i wykonuje przewozy do ponad 250 portów lotniczych.
Flota Enter Air składa się z 24 Boeingów 737-800 i dwóch Boeingów 737 MAX 8.
Poza rynkiem polskim Enter Air działa także m.in. na rynkach brytyjskim, francuskim, hiszpańskim, czeskim, skandynawskim, włoskim i izraelskim.
W maju 2019 r., Enter Air podpisał umowę inwestycyjną o wartości 2 mln USD (około 7,7 mln zł) i objął 49% akcji linii Chair Airlines, dzięki czemu został jej strategicznym partnerem i uzyskał dostęp do szwajcarskiego rynku turystycznego. Umowa zawiera też opcję call uprawniającą Enter Air do objęcia dodatkowych akcji linii dających łącznie udział do 80% akcji.
Więcej informacji o Chair Airlines na www.chair.ch
Enter Air od pierwszego roku działalności jest rentowny i generuje pozytywne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. Dynamiczny rozwój Grupy został zaburzony w 2020 r. w którym Grupa wypracowała 470 mln zł przychodów. Działalność Grupy i funkcjonowanie całego rynku lotniczego w 2020 r. było utrudnione przez pandemię COVID-19 i liczne ograniczenia w turystycznych destynacjach co przełożyło się na istotny spadek przychodów i osłabienie wyników w skali całego roku. Z uwagi na występujące od marca 2020 r. ograniczenia w podróżach spółka realizowała około 30% programu handlowego z 2019 r. Szybko wdrożone procedury kryzysowe i dopasowanie firmy do zmiennych warunków w czasie pandemii pozwoliło na zachowanie stabilnej pozycji gotówkowej oraz minimalizację wpływu ograniczeń w funkcjonowaniu branży na wyniki spółki.
W 2019 r. Enter Air wypracował ponad 1,6 mld zł, przychodów w porównaniu do 1,3 mld zł rok wcześniej.. W latach 2015-2017 przychody ze sprzedaży wzrosły z 757,0 mln zł w 2015 r. do 810,4 mln zł w 2016 r. i 954,9 mln zł w 2017 r., co oznaczało że średnioroczne tempo wzrostu przychodów w tym okresie wyniosło 12,5%. Jedna trzecia przychodów realizowanych jest z połączeń poza Polską.
Wzrost przychodów i wyników to głównie efekt ciągłego zwiększania skali działalności i większej liczby samolotów posiadanych we flocie pozwalających na wzrost liczby oferowanych foteli, a co za tym idzie na wzrost sprzedaży pokładowej, a także efekt poprawy efektywności operacyjnej.